Prospectie

Hoe Prospectie Is Een Onderdeel Van Het Call Center Proces

Het laatste aspect van het call center proces dat vaak onopgemerkt blijft is prospectie. Prospectie is wanneer de vertegenwoordiger volgt met een prospect na het maken van contact. Ze maken een afspraak om te ontmoeten en tijd doorbrengen in gesprek met de prospect.

Dit helpt bij het call center om een ​​beter inzicht in de behoeften van de klant te krijgen. Omdat het vooruitzicht is betrokken, kan het callcenter hun strategie aan te passen, zodat ze meer zijn afgestemd op de behoeften van de klant. Dit op zijn beurt leidt tot de vertegenwoordiger die voldoet aan de behoeften van de klant.

- Begin met de oproep van begroeting uw prospect. Zodra het vooruitzicht beantwoordt de telefoon, kunnen ze je vertellen over zichzelf en waarom ze belt. Als het vooruitzicht onzeker is, laat de lijn geopend. Na beëindiging van het gesprek, de terugkeer van de oproep en vraag of je iemand kunt sturen naar follow-up.

- Bij het beantwoorden van de telefoon, de tijd nemen om de beller een stimulans om te blijven op de lijn te geven. Geef ze wat plezier prikkels om het gesprek voort te zetten. Bijvoorbeeld, laat ze weten dat je weer zou kunnen worden een beroep op een latere datum.

- Wanneer het proberen om informatie uit een prospect te krijgen, zorg ervoor dat u profiteren van hun waardevolle hulpbron. Door het beantwoorden van de telefoon en de follow-up, heeft het vooruitzicht op een vitale bron voor de zakelijke verstrekt.

- Tijdens het proces van prospectie, is het belangrijk om niet opdringerig. Probeer te voorkomen dat de vraag of de klant zou willen kopen meteen. In plaats daarvan, vraag hen hoe ze zouden willen worden gecontacteerd en wat hun favoriete manier van communiceren is. Wanneer het gesprek voorbij is, laat de telefoon geopend.

- Bij het stellen van vragen, zeker om te vragen over de voordelen van elk product of dienst dat het vooruitzicht zou willen hebben. Hoe waardevoller de informatie die u verstrekt, hoe groter de kans is dat het vooruitzicht een optie boven de andere zal kiezen. Houd in gedachten dat het niet uitmaakt hoe goed een product of dienst mag lijken, kan de verkeerde vraag het tegenovergestelde effect hebben. Vertel de vraagsteller wat ze krijgen verkeerd.

- Na het gesprek voorbij is, de oproep moet worden voltooid beschouwd. Als de oproep was minder dan tien minuten, is er geen behoefte om iemand te volgen sturen. Aan de andere kant, als het gesprek duurde meer dan tien minuten, zou de volgende stap zijn om iemand uit te sturen naar de klant.

- Stuur follow-up berichten. Zorg ervoor dat de follow up bericht staat precies wat tijdens het gesprek werd besproken. Vertel het call center vertegenwoordiger, als u dit wilt in persoon te bespreken.

- Wanneer het gesprek is voltooid, niet het gesprek te beëindigen. In plaats daarvan wachten tot de vertegenwoordiger kan opvolgen met het vooruitzicht. In feite moet het vooruitzicht worden gesteld als de oproep is voltooid, zodat zij u kunnen vertellen hoe lang ze moesten wachten.

- Het beste advies voor een call center is voor de behandeling van elke klant als een koning. Het maakt niet uit of ze hebben een geweldig product of dienst of bereid zijn om nu te kopen. Elke klant moet worden behandeld als een koning.

Tot slot is het belangrijk om te weten dat prospectie is een van de vele aspecten van het call center proces. Het is belangrijk om niet alleen follow-up met een prospect na het maken van contact, maar ook om elke prospect als een koning behandelen. Immers, iedereen houdt van een koning te zijn.

Ook interessant

Callcenter

Zodra ze beginnen met een slechte ervaring met een bedrijf, zullen ze proberen om dat bedrijf te vervangen door een ander. Dit zal u op zoek naar een ...

Lees verder

Callcenter

Tips Voor het Vinden van een callcenter Dat Werkt Met Uw BedrijfUw Call Center is waarschijnlijk de meest kritische element in uw bedrijf. Helaas, er ...

Lees verder

Marktonderzoek

MarktonderzoekWat is marktonderzoek?Marktonderzoek is de meest effectieve manier voor bedrijven om informatie te verzamelen over hun doelgroep en doel ...

Lees verder