Kust Reclame: Het vergroten van onontdekte mogelijkheden
Inleiding
Als ondernemer of marketeer is het essentieel om alles uit de kast te halen als het gaat om het bereiken van doelgroepen. Bij veel gaat het dan met naam om de bedrijven eigen online kanalen, zoals de website en sociale media. Maar wat te denken van het gebruik van offline marketingmiddelen? Kust Reclame is zo’n middel: het beplakken van elektriciteitskastjes, prullenbakken, en andere objecten met advertenties. Lokaal, ontzettend effectief en vaak nog onontdekt. In dit artikel lees je alles over Kust Reclame en waarom dit middel ook voor jouw onderneming interessant kan zijn.
Wat is Kust Reclame?
Kustreclame is een relatief nieuw offline medium en kan worden beschreven als het beplakken van objecten als elektriciteitskastjes, prullenbakken, of verkeerspaaltjes, met advertenties. Een Kust Reclame is ontzettend lokaal. Je bereikt bijna alleen de mensen die dagelijks langs de beplakte objecten lopen of fietsen. Hierdoor is Kust Reclame bij uitstek geschikt voor de marketing van lokale evenementen, winkels of horecabedrijven. Maar ook grotere organisaties hebben baat bij een lokale aanpak - wie wil er nou niet bekend staan als ‘de favoriete lokale bank’?
De voordelen van Kust Reclame
Kust Reclame is een originele manier om te vallen
Als offline marketingmiddel is Kust Reclame redelijk nieuw. Veel bedrijven maken hier nog geen gebruik van, en daar kun jij als ondernemer of marketeer je voordeel mee doen. Door een saai elektriciteitskastje op de hoek op te fleuren met jouw boodschap, valt deze niet alleen op door zijn originaliteit, maar ook letterlijk door de plek waar het hangt. Dit biedt kansen om offline zichtbaarheid te creëren.
Lokaal bereik
Kust Reclame heeft, zoals genoemd, ontzettend lokaal bereik. Bereik dat soms wel eens vergeten wordt in de focus op de online kanalen. Maar ook een klein straatje in de buurt kent een potentieel bereik waar je zeker niet zomaar voorbij moet gaan. Met een Kust Reclame kun je deze lokale doelgroep gericht bereiken, en zo sneller in contact komen met gedeelde klanten.
Opvallen?
Als je de kustreclame eenmaal hebt opgehangen, zal deze zeker niet onopgemerkt blijven. Eenmaal geplaatst, is de visuele impact ervan namelijk vrij groot. Het is een object in de openbare ruimte, bedekt met jouw merk, boodschap of aanbiedingen. Veel mensen kijken en lopen of fietsen hier elke dag langs, zodat uw boodschap zeker opvalt.
Kust Reclame in de praktijk
Locaties
Er zijn vaak meerdere locaties om te bedenken waar een reclame van Kust bijzonder effect heeft. Lantaarnpalen, prullenbakken, fietsenstallingen, electriciteitskastjes, verkeersborden, alles wat in de openbare ruimte aanwezig is, zou een geniaal excuus kunnen zijn voor promotie via de Kust Reclame. Het vereist ieder geval creativiteit en een planning om er het meeste uit te halen.
Ontwerpen
Naast de locatie is er natuurlijk ook het ontwerp. Elk type medium en formaat vraagt om een ander ontwerp. Zo dien je bij een elektriciteitskastje niet alleen rekening te houden met het formaat, maar ook met de deksel die in de meeste gevallen een deur in het oog is bij het plaatsen van een reclame. Het is daarom essentieel om het ontwerp te laten aansluiten bij de locatie en de doelgroep.
Kost het wat?
De kosten van Kust Reclame
Kustreclame kan een relatief goedkope manier zijn om uw naamsbekendheid te vergroten of te adverteren voor een lokaal evenement. De kosten variëren natuurlijk wel per locatie en grootte en aantal bedrijven in dezelfde buurt een Kust Reclame gaan plaatsen.
Besluit
Kustreclame is een vernieuwend en buitengewoon middel om op een creatieve manier de doelgroep te bereiken. Dit lokale medium heeft de potentie om als onderscheidende factor door te dragen aan de naamsbekendheid en promotionele doelstellingen van uw onderneming. Een goede planning en ontwerp zijn goed om het maximale effect van Kust Reclame te behalen en de opvallendheid en herkenbaarheid optimaal te maken.
Ook interessant
Reclame
Online advertentie versus traditionele advertentiesAdvertentie is de advertentiecommunicatie die een expliciet persoonlijk, niet-privébericht gebruik ...
Lees verderAdverteren Bus
Adverteren BusAdverteren bus? Waarom niet? Met moderne technologie kunnen bedrijven hun boodschap nu rechtstreeks bij u thuis brengen! Dat klopt, je k ...
Lees verderAdverteren Tram
Adverteren TramAdverteren in trams is een betere manier om bedrijven op de kaart te zetten. Met een tram kunnen mensen de hele stad bereiken. De doelg ...
Lees verder