Er zijn veel verschillende soorten promo's, en ze zijn allemaal even belangrijk.

Een promo wordt vaak gebruikt als hulpmiddel om potentiële klanten aan te trekken om een ​​product of dienst te kopen, maar er zijn enkele promomethoden die om andere redenen worden gebruikt. Een advertentie of afbeelding die op de juiste plaatsen wordt geplaatst, kan de kans vergroten dat iemand een advertentie bekijkt of beluistert. Deze plekken kunnen ook helpen om de aandacht te vestigen op een website of ander promotiemateriaal, waardoor het waarschijnlijker wordt dat een bezoeker een vraag wil stellen of zich wil aanmelden voor een mailinglijst.

Het grote voordeel van een online promocampagne is dat er minder afleiding is. Omdat het meestal in een elektronisch formaat gebeurt, is de kans kleiner dat iemand een show mist of per ongeluk een commercial mist vanwege een druk werkschema. Een online promocampagne kan echter nog steeds vervelend zijn als deze niet op de juiste manier wordt gedaan. Een slecht ontworpen en slecht geplaatste advertentie of afbeelding kan kijkers afleiden en kan hen zelfs ontmoedigen om deel te nemen aan de promotie.

Een goede afbeelding zal kijkers verleiden en informatie verstrekken die lezers zal helpen beslissen of ze al dan niet deelnemen. in de promotie. Een promo kan ook de kans vergroten dat kijkers een advertentie op een online kanaal of in hun normale dagelijkse browse-omgeving zien. Een geweldige promo kan mensen verleiden om lid te worden van een e-maillijst of zich te abonneren op een nieuwsbrief, zodat ze op de hoogte worden gehouden van nieuwe aanbiedingen, programma's en producten die worden aangeboden over hetzelfde onderwerp als de actie.

.